Wednesday, November 12, 2008

new toys!!

För någon vecka sedan blev det inköp av div. dataprylar såsom en Netgear ReadyNas Duo på 1 terrabyte. :P
En kul liten sak som står som en server här hemma för diverse saker, till exempel som en ftp där tösa i London kan dra ner lite musik mm.


sen blev det en nya kamera för övervakning eftersom vi haft lite tomtar här hemma som grejjat lite med ute möbler o tantens blommor mm.
Den är klockren ihop med Nas-servern då den skjuter bilder vid rörelse på uppfarten o lägger in i nasen utan att ha datorn på mm. :D


Och idag beställde jag ett nytt spärrklot till bowlingen med motiv passande min sommarsport, så nu skall det spelas golf i Uddevalla bowlinghall :)

3 comments:

Anonymous said...

haha...fan vilken tuff spärrboll pappa :) Köpte du den i vbg eller? Astuff ju =)

Tuben said...

Cool ja :) inköpt av Mats i GBG

piDDa said...

Senare Tupen!
Det framgick inte på bloggen vilket kamerasystem du köpt då bilden är borta. Jag köpte förra veckan ett system från Wilife/Logitech som släpptes nu i höst som fungerar suveränt, se nedan länkar för mer information.

Man kopplar in det hela på typ 30 min totalt med installation av programvara och montering av kamerorna, jag har två ute en i inne som iofs också pekar utåt.

Den skickar digitalvideo via 200V nätet och man slipper då tråkig kabeldragning samt slipper laggande trådlösa kameror. Priset då? De säljer dom på bl a EL-Giganten och Webhallen för 2800 kr för mastersystemet och då ingår en kamera samt 2400 kr/kamera addon.

http://www.wilife.com/Tour/index.html

Huvudsidan där allt går att finna om systemet.

http://www.wilife.com

Ha de gött!
Pepsi